Aquesta setmana hem tornat a les sessions de pràctiques i a la vegada a la implantació pràctica del projecte.
Cada alumne ja realitzarà la tasca final proposada: El Cmap del seu itinerari acadèmic i/o professional.
L'objectiu principal
ha estat posar a prova tots els aprenentatges que s'han pogut realitzar
a través de la WebQuesta i dels mapes conceptuals i del programa
CMapTools.
ACTIVITAT PRÈVIA: A cada un dels grups hem
recordat en que consistia la tasca, les principals característiques i
detalls del programa i que tenien com a referent el seu dossier allà on
es reflectia les seves decisions en quan a itinerari
ACTIVITATS DE SUPORT.
Al ser dos docents a l'aula -quan els alumnes treballen- poden atendre
els seus dubtes i els seus problemes en l'execució pràctica
ACTIVITAT DESENVOLUPAMENT:
Cada alumne/a ha començat a fer el seu itinerari en format CMap.
Adjuntem algunes imatges perquè vegeu l'atenció que hi han posat els
alumnes (imatges en les que no es veu la cara dels alumnes per discreció
i protecció de la seva intimitat)
Observació: Aquestes imatges, són reals dels alumnes d'uns del grups d'ESO amb els quals estem aplicant el projecte (s'han fet d'esquena, perquè no es puguin identificar) ens ha semblat interessant mostrar el seu grau d'implicació i compromís amb la tasca)
ENTREBANC, DIFICULTAT : A la vegada que estaven fent el seu Cmap ha sorgit la necessitat de decidir com es 'desen' els mapes que van realitzant.
Aquí hem tingut un entrebanc no previst (com sempre amb els ordinadors i la informàtica)
Els motius han estat dos que s'ha conjuntat:
1-
Pensàvem desar el mapes a Public CMaps i així accedir-hi de qualsevol
lloc. Però avui s'estava actualitzant el programari de Java i -només es
poden actualitzar programes des dels administradors informàtics
centralitzats- això vol dir que no teníem permís per actualitzar i
durant el temps de classe no hem pogut accedir-hi i no hem pogut desar
el CMaps com volíem.
2- Ens hem adonat que
algun grups canvien d'aula d'informàtica algun dia i si no tenen accés
al seu CMap o volen acabar-ho a casa no tenien opció de continuar el seu
treball
Aixó ha estat motiu de revisar i
investigar com es podia solucionar el problema i avui a la tarda que
teníem 'permanència' hem trobat la manera.
Automàticament
hem actualitzat la Web Questa amb instruccions concretes de com fer el
seus Cmaps i poder accedir-hi a qualsevol ordinador.
Aquí poso de nou la pàgina de la WebQuesta amb aquesta nova aportació.
https://sites.google.com/site/orientacioeducativa4teso/
REFLEXIÓ FINAL:
Malgrat
havíem anat amb molta cura i amb molta previsió, una situació
imprevista ens ha demostrat que el sistema inicial de 'desar' a Public
CMaps -que és el que aconsellen normalment als tutorials- en el nostre
context no ens resolia del tot el problema... i com sabem, a les aules
quan es treballa s'ha d'estar molt atent a que les 'tot funcioni' i no
ens distregui dels objectius principals que tenim.
Així
i tot, no ha afectat al desenvolupament normal de la sessió i els
alumnes han estat molt motivats, engrescats i han mostrat molta
habilitat en l'ús del programa. Algun/a alumne/a que en altres sessions
es mostra molt inquiet i poc participatiu hem pogut comprovar com avui
estava molt interessant en el que estava fent..
Això ens ha donat ànims a la meva tutora i a mi... perquè comencem a veure els resultats de l'experiència...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada