dimecres, 30 d’abril del 2014

0_FASE PRÈVIA: PLANTEJAMENT INICIAL



  Abans de plantejar el treball directe a les aules i iniciar el projecte de millora, he realitzat aquest mapa conceptual que ens situa des de l'orientació educativa, passant per l'orientació acadèmica i professional en finalitzar l'etapa educativa obligatòria en la necessitat de tenir clar els itineraris acadèmic professional que tenen possibilitats dur a la pràctica.

S'enllacen i interrelacionen conceptes com: noves tecnologies en l'educació, aprenentatge significatiu, mapes conceptuals i tot englobat dins una eina "la web questa" que aglutina i motiva tot el treball.

Apropar als alumnes de 4t d'ESO a una tècnica d'estudi, que si es combina, amb aprenentatge significatiu té molt potencial educatiu en les activitats d'ensenyament/aprenentatge. Aquesta tècnica és més que una tècnica, pot ser una eina molt útil per compartir, construir i adquirir coneixement.

" Los objetivos que vamos pretender con esta estrategia (webquest)son:
-Favorecer un estilo de enseñanza innovador, cooperativo, interdisciplinario-Disponer planes de trabajo que permita la aplicación de técnicas variadas-Estimular el desarrollo de competencias básicas de diferente carácter (instrumentales, interpersonales y sistémicas). Fomentar un estilo de aprendizaje inspirado en principios como significación, cooperación, transferencia, actividad e integracion." p.202  (Escamilla, 2011)
Bibliografia:  
Escamilla, A. (2011). Las competencias en la programación del aula .(Educación secundaria 12-18 años) (Vol. II). Barcelona: Graó.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada