Lliurament:
Has complert amb la data, has pujat la memòria i l'autoavaluació, l'arxiu de
la memòria no supera els 4 o 5 Mb, és un arxiu de text .doc o .odt…
SI el document no arriba a 5 Mb és doc.
|
Has fet servir
tecnologies col·laboratives tipus web 2.0 per al projecte: bústies
compartides del campus, wiki, cmaptools, google docs...?
He
fet servir bústies compartides, Cmaptools, google docs, google sites, google
formularis, camaléo...
|
Com valores la
claredat expositiva, estructura de la memòria del projecte lliurada,
presentació del document, representació gràfica…Claredat del mapa realitzat,
portada completa… Has aconseguit l'índex generat automàticament , has
recolzat les afirmacions i decisions en bones fonts que has citat bé?
Crec
que queda clar, l'exposició també. L'estructura tal vegada em queda un poc
confusa dins el meu cap. La presentació he intentat que fos acurada,. El mapa
està clar i la portada completa. L'índex es genera automàticament. La
bibliografia també està generada des de aplicació Word. Les afirmacions crec que no em queden prou ben recolzades... tinc tanta informació que em perdo un
poc.Les fonts consultades són de qualitat i molt adequades
|
Valora com ha
quedat el disseny de l'activitat: creativitat, coherència, justificació científica,
planificació acurada, adaptació als aprenents. Identificació, tipologia i
presentació de problema. ¿Has aconseguit adequar-te als aprenents
(problematització fins a quin punt parteix d'un problema significatiu per ells)?
Hi ha un ús de les TIC com a facilitadora, com a generadora, d'aprenentatge
significatiu...? Quin paper té l'actuació psicopedagògica en el teu projecte?
A-
El disseny crec que és coherent, creatiu i té una bona justificació teòrica.
He tingut cura de la planificació i adaptació als aprenents, també al temps,
espai context. Amb esforç i temps he aconseguit amb l'ajuda d'altres
professionals provocar un conflicte cognitiu real, quan al principi els
alumnes estaven més bé poc motivats i neguitosos. Les Tic són un element
totalment facilitadora i generador d'aprenentatge significatiu. El paper d'intervenció psicopedagògic es
pot valorar a partir de que es realitza a les sessions d'Atenció Educativa
que es dediquen a temes d'orientació, estudi, aprendre a aprendre, autonomia,
autoestima... i ho hem lligat al propi itinerari acadèmic i o professional.
|
¿Com valores
el teu mapa de conceptes "L'Activitat realitzada entre l'Aprenentatge
Significatiu recolzat amb la TE": riquesa i concreció dels conceptes
representats i les seves relacions d'acord amb els materials de l'assignatura
i les activitats realitzades fins al moment?
B- Trobo que el mapa està ajustat… Penso que em
queden coses que tinc al cap però ara no puc ja relacionar més… ha estat molt
intens el bombardeig de nous coneixements i conflictes cognitius.. De
fet, al acabar la memòria de projecte
he fet un altre mapa conceptual
|
Entre totes
les parts de l'informe, fas servir els conceptes clau de l'Activitat 3, i 4, especialment els vinculats a l'aprenentatge a partir dels problemes? Fins a
quin punt?
- Ho faig servir, però trobo que a un nivell
mitjà alt… No en tot el potencial que tenen aquests conceptes.. (ho intueixo)
|
Has fet una
bona descripció del procés seguit? En quin apartat?
Crec
que una de les coses millors del meu treball és el disseny… Està molt
treballat (sempre hi trobo alguna mancança però en conjunt està molt pensant )
|
Com creus que
has fet l'avaluació de l'aprenentatge aconseguit pels aprenents del teu
projecte? Com has avaluat l'aprenentatge significatiu? Has fet servir una
rúbrica? Has potenciat l'autoavaluació?
B
- Bé… Però he quedat amb ganes de fer una sessió amb el grup i que amb un
mapa conceptual de coneixements inicials poguessin veure els alumnes quina
havia estat la seva evolució.. El seu canvi conceptual. Però no he disposat de més temps a les
hores d'atenció educativa.. a l'Institut
i a finals de trimestre les sessions estan molt controlades i als
alumnes encara els hi quedava temari i no va ser possible ampliar més. Ho deixo per altres ocasions... He fet servir una rúbrica però no considero que estigui molt
elaborada... L'autoavaluació està potenciada en un nivell baixet ,podria ser
un dels punts fluixos del projecte
Has fet una
bona i objectiva avaluació del disseny, és a dir una avaluació de procés, de
tots els elements del procés, també dels recursos emprats? És a dir, has fet
una avaluació tecnològica del projecte (això no vol dir avaluació de les
tècniques i tecnologies emprades!)? N'has extret conclusions importants per
al futur de la pràctica psicopedagògica?
SI. Crec que he fet un avaluació crítica i
objectiva… encara que emocionalment m'hi sento molt implicada. Per el futur
he extret conclusions com a que: 1. les noves tecnologies utilitzades
enfocades a l'aprenentatge significatiu tenen un gran potencial...i per a la
pràctica psicopedagògica poden ser de gran utilitat.
|
Autoqualificació
Activitat 4: posa A+,A, A- B+, B, B- C+
A (em costa posar-la però penso que he fet
molt treball i molt complert.) Però sé que em queda mooolt més per fer!!!
Així que tal vegada seria una B+ ?
|
AUTOAVALUACIÓ
de l'Activitat 2: Debat. Encara recordes algun coneixement adquirit al Debat
(sobre els conceptes Ciència, Tecnologia, Societat, CTS i les seves implicacions. Què saps sobre l'argumentació
on-line…?
SI.
El debat és tal vegada el concepte més innovador que he trobat en tota
l'assignatura i ha produït canvis importants en la meva manera d'argumentar i
de valorar els debats.
|
AUTOAVALUACIÓ
Activitat 3: Informe de síntesi.
Encara recordes l'estructura mental que vas representar sobre els
conceptes vinculats a la TE? S'ha diferenciat més de l'avaluació inicial
després de l'Activitat 3? Hi ha hagut reconstrucció? Hi ha hagut ampliació?
Creus que els mapes de conceptes poden ser útils per aprendre i avaluar l'aprenentatge?
Cal que hi hagi conflictes per aprendre? Què és el compromís conceptual ii el
compromís cognitiu. Què tenen a veure amb el corrent CTS?
SI.
Penso que els mapes de conceptes ajuden a visualitzar el que tenim al cap… i
penso utilitzar els mapes de conceptes per avaluar.. Per prepara feines pels
meus alumnes.. Si.. Hi ha d'haver
conflicte cognitiu per aprendre… i un compromís…per fer l'aprenentatge significatiu i vàlid.. la Ciència, Tecnologia i Societat estan
molt unides com un 'teixit sense costures'... aprenem en societat.
|
Recuperació-millora
de l'Activitat2. Argumentar i fer-ho gràficament, pot servir per a
l'aprenentatge? Pot representar-se un
fil argumental gràficament?
Si
|
AUTOAVALUACIÓ
ACT4. Has après alguna cosa al voltant del disseny de situacions d'e-a? Els
problemes els hem d'evitar sempre o els hem/podem "fer servir"
significativament? Què hem de fer per tal de partir de la significació en una
situació d'aprenentatge?
SI.
He après que les situacions d'E/A
tenen un gran potencial si el sabem trobar i investigar. Que els problemes els hem de fer servir.. I
que si no hi ha problemes n'hem de cercar per investigar i seguir
aprenent… Per partir de la significació
hem de fer que el tema, els conceptes l'importin, li siguin d'interès, siguin
vitals pels aprenents... Crear conflicte cognitiu...
|
Has fet servir
el bloc com a portafolis d'autoavaluació continuada de competències. Has
interactuat amb altres companys en relació a les preguntes-trampa de
l'autoavaluació? Ha canviat la teva posició en relació als determinismes? No
has enviat treballs complerts al bloc, oi?
HE
FET SERVIR EL BLOC com a espai per compartir , redactar i estructurar els
continguts de l'assignatura. NO HE ENVIAT TREBALLS COMPLERTS
|
Observacions
lliures de l'alumne
He
après molt en aquesta assignatura. Però a vegades m'ha sigut difícil seguir
tantes instruccions i poder donar resposta a tot. Està resultant una de les experiències més . M''viscudes' durant el meu temps d'estudis a la
UOC.M'agrada veure com al fòrum ens comuniquem amb facilitat, l'esperit de
col.col·laboració i treball que es respira. Gràcies
|
diumenge, 8 de juny del 2014
AUTOAVALUACIÓ FINAL
Aquí us deixo l'autoavaluació final de tot el procés
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada